Šta je Dropshipping?
To je biznis model na internetu gde vi nemate kod sebe robu koju prodajete već robu ima neko drugi. Prednosti takvog načina poslovanja je veliki – nemate svoj lager, nemate magacin i uglavnom se bavite samo marketingom i razvojem svog brenda. Proizvođačima je u interesu da imaju takve posrednike zato što vi kada ste recimo neki veliki proizvođač u Kini, vama odgovara da vi samo sedite, imate magacin prepun robe, a da hiljade tih shopova vama šalju porudžbine.
Šta sve može da se prodaje Dropshippingom?
Dropshipping-om mogu da se prodaju razni proizvodi kao što su:1.odeća i obuća
2. nameštaj
3.elektronska oprema i kompjuteri
4.kozmetika
5.ručni satovi
5.rasvetna tela
6.i još mnogo toga
Dropshipping biznis model se sastoji iz 3 koraka:
1. Posedovanje online prodavnice na kojoj ćete prodavati proizvode svog dobavljača
2. Kupci plaćaju prodajnu cenu koju ste vi odredili
3. Narudžbine se prosledjuju do vašeg dobavljača, koji proizvod šalje direktno na adresu kupca
Kako Dropshipping funkcioniše?
Proces Dropshippinga se sastoji iz 3 sekvence:
1.Na platformi koju vi izaberete, kupac naručuje proizvod i odmah vam plaća.
2.Vi naručujete proizvod od vašeg dobavljača, i plaćate novcem koji ste dobili od kupca pre toga. Cena dobavljača je niža od vaše maloprodajne, ostvarićete trenutni profit.
3.Po vašoj volji, dobavljač će isporučiti proizvod kupcu na kućnu adresu.
Ova 3 koraka su mnogo lakša kada se automatizuju, za šta su zaslužni online servisi poput servisa Shopify i WPEngine. Ovi servisi omogućavaju da se vaša prodavnica poveže sa online prodavnicama kao sto su Alicommerce ili Oberlo, i automatski uvozi proizvode na vaš sajt bez potrebe da radite išta sem dobrog reklamiranja na internetu!
Dobre strane:Za početak nije potrebno mnogo kapitala. Pomaže i to što ne morate da platite nabavljenu robu dok ne izvršite prodaju.
Lako se počinje – radi se od kuće, potreban je samo laptop, ne morate da imate kancelarije, magacine, kamione i druga dostavna vozila, radnike i sl.
Niste vezani za jednu vrstu proizvoda
Lose strane:
Kao i svaka stvar, ni u dropshipping nije sve ružičasto. Postoje i prepreke:Problem sa pošiljakama – već smo pomenuli potencijalne probleme sa pošiljakama i kurirskim službama koje vi ne kontrolištete, alia morate da preuzmete odgovornost ukoliko pošiljke kasne ili uopšte ne stignu na pravu adresu