MOST NA ADI

most na adi

Most na Adi je drumski i šinski most u Beogradu koji povezuje opštine Novi Beograd i Čukarica. Most je predviđen kao deo beogradskog Unutrašnjeg magistralnog poluprstena koji bi povezivao Novi Beograd i Zvezdaru. Bilo je predviđeno da će most zajedno sa pristupnim saobraćajnicama koštati 161 milion evra. Državna revizorska komisija procenila je da će prva faza koštati 450 miliona evra.

Ovo je najuzvodniji beogradski most preko Save (unutar užeg gradskog područja) i povezuje novobeogradske blokove i Topčider, preko bloka 69 i Careve ćuprije u blizini koje je izgrađena semaforizovana raskrsnica koja je povezana sa Bulevarom vojvode Mišića. Jedan pilon ovog mosta izgrađen je na severnom špicu Ade Ciganlije.Na levoj obali Save most prelazi preko rukavaca i završava se kod Ulice Jurija Gagarina.

Tokom dva dana avgusta 2011. kada je most bio otvoren za pešake, sprovođena je anketa o nazivu mosta. Od oko 13000 anketiranih njih 3550 je predložilo ,,Most na Adi" a među popularnim predlozima bila je i ,,Harfa" zatim ,,Most patrijarha Pavla", ,,Most Zorana Đinđića", ,,Žirafa" i druga imena. Međutim, iako su lingvisti pri Komisiji za imenovanje ulica i trgova konstantovali da je naziv ,,Most na Adi" nepravilan i da je pravilno ,,Most preko Ade", Komisija je odabrala prvi naziv. Skupština grada je ovaj naziv i zvanično usvojila 15. decembra 2011. godine.